منبع : ir-uk.com
تاریخ : 87/6/3
نمونه تازه مريخ نورد اروپايي پرده برداري شد.
     
     
 

مهندساني كه اين مريخ نورد را ساخته اند آن را "برونو" نامگذاري كرده اند

مهندسان تازه ترين مدل يك مريخ نورد اروپايي كه قرار است در سال 2015 بر اين سياره فرود آيد و به جستجوي آثار حيات بپردازد را رونمايي كرده اند.

سايت خبري بي بي سي به اين مدل كه توسط "شركت فناوريهاي فضايي EADS استريوم" در مقر آن در استيونج در شمال لندن ساخته مي شود دسترسي انحصاري داشته است.اين مريخ نورد كه بدون زحمت از قلوه سنگ هاي بزرگ بالا مي رود و از موانع عبور مي كند، اولين آزمايش خود را انجام داده است.

مهندساني كه اين مريخ نورد را ساخته اند آن را "برونو" نامگذاري كرده اند و مي گويند اين يكي از سرسخت ترين كاوشگرهايي است كه تاكنون ساخته شده است.برونو داراي شش چرخ با قابليت مانور بسيار بالا است. اين كاوشگر مي تواند از پهلو همچون خرچنگ حركت كند يا از شيب هاي تيز بالا بخزد.

اين مدل در آينده صاحب يك سيستم جهت ياب هوشمند خواهد شد كه به آن امكان مي دهد مسير حركت خود را پس از فرود بر مريخ تعيين كند.به گفته كريس دريپر از شركت استريوم اين كاوشگر مي تواند به جاهايي سر بزند كه هيچ وسيله مشابهي در گذشته قادر به انجام آن نبوده است.

اين وسيله از جمله مي تواند سوراخي دو متري در سطح مريخ حفر كند و سپس نمونه هاي جمع آوري شده را در آزمايشگاهي كه همراه دارد آزمايش كند.بنابراين اگر نشانه اي از آثار حيات در مريخ وجود داشته باشد، اين ماموريت در يكي از بهترين موقعيت ها براي يافتن آن نسبت به ماموريت هاي قبلي قرار خواهد داشت.

 
 
     
     
 
تمامی مطالب متعلق به پایگاه نجومی گیل اسکای بوده و هرگونه استفاده از آن تنها با ذکر نام پایگاه مجاز است
Copyright 2008 © GilSky , All rights reserved.